ایران بیت کوین

آموزش استخراج و فروش بیت کوین

ایران بیت کوین

آموزش استخراج و فروش بیت کوین

آموزش استخراج سریع بیت کوین توسط نرم افزار های مختلف

بایگانی
  • ۰
  • ۰

کامپیوتر کوانتومی

آیا تاکنون عبارت کامپیوترهای کوانتومی یا محاسبه کوانتومی را شنیده اید؟ یکی از بزرگ ترین تهدیدات ارزهای دیجیتال، کامپیوترهای کوانتومی هستند که می توانند با سرعت بسیار بالایی، میلیاردها میلیارد محاسبه را در کسری از ثانیه انجام دهند!

امنیت دنیای دیجیتال، با پسوردها و رمزهای عبور تامین می شود. این پسوردها در ارزهای دیجیتال با کلیدهای خصوصی و عمومی شناخته می شوند و همانطور که از نام این ارزها پیداست، در شالوده آن ها از الگوریتم های رمزنگاری و هش استفاده می شود. این الگوریتم های رمزنگاری بر اساس عدم حل شدن مسائل سخت ریاضی طراحی شده اند و زمانی که بتوان یکی از این مسائل سخت و غیر قابل حل را حل نمود، در نتیجه اساس آن رمزنگاری از بین خواهد رفت!

مهمترین فاکتور موفقیت الگوریتم های رمزنگاری در مقابل شکسته شدن، پارامتر زمان است. به عنوان نمونه اگر شما بخواهید یک رمز 32 بیتی را که با یک الگوریتم خاص رمزنگاری ایجاد شده است بشکنید، شاید با قوی ترین کامپیوترها و حتی سوپر کامپیوترها نیز، سال ها زمان صرف کنید. اما کامپیوترهای کوانتومی، در تئوری می توانند این زمان را بسیار کاهش داده و به سرعت الگوریتم های رمزنگاری را بشکنند!

البته هنوز این کامپیوترها در اختیار عموم قرار نگرفته و امکان سو استفاده از آن ها نیست. اما با توجه به پیشرفت علم، ممکن است به زودی شاهد حضور آن ها باشیم و تهدید آن ها بسیار جدی تر باشد. بنابراین می توان گفت که کامپیوترهای کوانتومی مهمترین تهدید برای دنیای ارزهای دیجیتال و رمزنگاری محسوب می شوند.

اما بسیاری از ریاضی دانان و مدیران شرکت های ارز دیجیتال، این تهدید را درک کرده و به دنبال ارائه راه حل هایی برای آن هستند تا این ارزها را نسبت به حملات کوانتومی مقاوم سازند. کما اینکه تا کنون برخی الگوریتم ها نیز برای مقابله با آن معرفی شده و در طراحی برخی ارزهای دیجیتال از آن استفاده شده است.

 

برگرفته شده از xchange98.cash

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی